Home Hint-uri 4 lecții de la un antreprenor care a devenit un miliardar autoinstruit

4 lecții de la un antreprenor care a devenit un miliardar autoinstruit

by admin
Lectură de: 4 minute

Articol de pe entrepreneur.com

Recent am avut plăcerea de a petrece timp cu miliardarul autohton Bhavin Turakhia. Bhavin are 39 de ani, sa născut în India la părinți de clasă mijlocie și a construit și a vândut două companii pentru mai mult de 1 miliard de dolari.

El și fratele său Divyank au lansat prima lor tehnologie, Directi, cu un împrumut de 375 dolari de la tatăl lor în 1998. Au vândut patru dintre companiile lor de prezență web – BigRock, LogicBoxes, ResellerClub și Webhosting.info – pe site-ul Web listat pe Nasdaq -conducătorul companiei Endurance International Group, pentru suma de 160 milioane USD în 2014. Următorul avocat al fraților a fost o afacere adtech numită Media.net care sa vândut pentru 900 de milioane de dolari mai puțin de șapte ani de la lansare.

Ceea ce stabilește Turakhia în afară de majoritatea antreprenorilor tehnologici care operează la această scară este faptul că el nu a ridicat niciodată fonduri externe. Bhavin este un avocat masiv de a face bootstrapping o afacere, cu excepția cazului în care este absolut esențial să căutați investiții. El spune: “Când credeți cu adevărat în valoarea a ceea ce creați, diluarea echității este cel mai scump mod de a crește”.

Pasiunea sa pentru construirea de companii de tehnologie se desfășoară adânc. În ciuda faptului că a făcut mai mulți bani decât visul majorității antreprenorilor, el sa aruncat în trei aventuri de tehnologie pe care le implică personal în fiecare zi.

El dezvoltă Flock, o aplicație de colaborare care permite echipelor să-și coordoneze activitatea și are peste 500.000 de utilizatori.

El este co-fondatorul companiei Zeta, care oferă soluții software pentru beneficiile fiscale ale angajaților, cafenele automate și gifting de angajați și are peste 1,8 milioane de utilizatori.

A treia sa activitate se numește Radix, în prezent cel de-al treilea registru de domeniu cel mai mare din lume. Radix deține și operează extensii de domenii generice de nivel superior cum ar fi .store, .tech, .online, .website, .site și multe altele.

Bhavin mi-a împărtășit cele patru convingeri de afaceri de bază care au condus la un succes remarcabil în diferite industrii și regiuni.

Lecția 1: Crearea valorii peste evaluare

Mai degrabă decât să se concentreze pe cât de mult merită compania pentru investitori, Bhavin crede că fondatorii trebuie să se concentreze intens asupra valorii pe care o oferă clienților săi.

Mai degrabă decât să se agite asupra unor valori care nu contează cu adevărat ca globul ocular, traficul și numărul de angajați, el recomandă să se concentreze pe scorul net-promotor (NPS), satisfacția clienților și profitul.

Contextul său de a bootstrapping atât de multe corporații îi dă o tendință naturală de a se asigura că fiecare afacere face clienții suficient de fericiți că doresc să plătească pentru produs.

El avertizează că, dacă antreprenorii se concentrează asupra evaluării, ei vor optimiza totul pentru atingerea acestui obiectiv și pot pierde potențialul de a crea o adevărată valoare. Și în cele din urmă acest lucru determină probabilitatea realizării unui profit sau a unei ieșiri. “Evaluarea este un efect secundar, nu un scop”, spune el.

Lecția 2: Creativitatea în bani

Companiile care au o investiție masivă devreme au tendința de a arunca bani mai degrabă la probleme decât de a căuta soluții creative. Lumea antreprenoriatului recompensează inovația reală, care este bine reglată pentru a rezolva o problemă.

Cu prea mulți bani, ajungeți să plătiți mai mult pentru achiziționarea de clienți, decât să găsiți abordarea de marketing de tip guerilla care vă oferă un avantaj. Puteți închiria o agenție care să efectueze cercetări de piață la distanță, în loc să se întâlnească cu clienții dvs. și să observe informații subtile pe care agenția le-ar lipsi.

Un tampon de numerar poate împiedica, de fapt, antreprenorii să se adapteze la problemele reale ale pieței. “Adversitatea provoacă inovație”, spune Bhavin. “Dacă o afacere este prea bine finanțată, există întotdeauna o ispită de a arunca bani la probleme, mai degrabă decât să săturați adânc pentru o soluție inovatoare”.

Lecția 3: Calitatea persoanelor peste cantitatea de oameni

Următorul număr este strâns legat de prea multă investiție prea curând. Aceasta aduce tentația de a extinde rapid echipa, astfel încât compania pare a fi mare și de succes, mai degrabă decât să păstreze o echipă mică, de elită, care poate fi mai agilă și pro-activă.

Cantitatea nu înlocuiește calitatea. Puteți găsi 100 de sportivi medii și le puteți pune într-o echipă sportivă, dar nu sunteți mai aproape de a câștiga o medalie de aur, crede Bhavin. Fiecare închiriere nouă adaugă complexitatea culturii dvs. Fiecare persoană aduce cu ei bagaje și experiență. Dacă angajezi oameni obișnuiți, ei diluează focalizarea stelelor rock. Companiile care nu au buzunare adânci ar trebui să recruteze doar câțiva oameni străluciți și probabil că vor avea un avantaj față de compania de 100 de persoane care și-a extins echipa prea repede.

Lecția 4: Stați concentrat

“Succesul este direct proporțional cu nivelul de concentrare pe care îl puteți pune în rezolvarea unei probleme”, spune Bhavin.

Investitorii care nu au controlul asupra funcționării companiei trebuie să-și diversifice riscul în multe companii, dar antreprenorii trebuie să aleagă o problemă mare și să-și concentreze toată energia în rezolvarea ei mai bine decât oricine altcineva. 

“Unul dintre cele mai mari lucruri care distrug startup-urile este defocalizarea”, explică Bhavin. Companiile de pornire încearcă prea multe lucruri prea devreme și nu reușesc să fie strălucitoare la oricare dintre ele. O companie mică nu poate fi excepțională la comerțul electronic și la plăți și la rețelele sociale și logistică. Întreprinzătorii trebuie să aleagă cu atenție problema pe care sunt cei mai potriviți pentru a rezolva și a alerga adânc în gaura obișnuită pentru ao rezolva.

Ca băiat, Bhavin își amintește că tatăl său ia spus în fiecare zi pe el și pe fratele său: “Poți să faci tot ce îți dorești”. Sentimentul de credință a ajuns cu siguranță la bun sfârșit și Bhavin este generos în a împărtăși acel mesaj cu mulți antreprenori.

related posts

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: