Amazon a renunțat brusc la unele dintre comenzi provocând panică în rândul furnizorilor.

Gigantul american Amazon, cel mai mare re­tai­ler online din lume, a provocat panică în rândul furni­zorilor săi după ce a întrerupt brusc co­men­zile pentru mai multe produse, încuranjând pe de altă parte companiile producă­toa­re să încerce să le vândă ele direct către consumatori prin platforma marketplace, scrie Bloomberg.

Renunţând la costu­rile cu achiziţia, stocarea şi livra­rea acestor produse Amazon poate obţine un profit mai mare pentru că în schimb gigantul online îi poate taxa pe furnizorii care intră pe plat­for­ma marketplace pentru a-şi căuta clienţi. Odată ce folosesc platforma mar­ket­place furnizorii achi­tă că­tre Amazon un comi­sion pentru fiecare tran­zac­ţie, ceea ce pentru gi­gantul online reprezintă o abor­dare mult mai puţin riscantă decât cea de a achiziţiona produsele şi a încerca să le vândă.

Mutarea vine în contextul în care Amazon este determinată să-şi majoreze veniturile în busi­nes­sul de bază de comerţ electronic, chiar dacă mă­surile necesare pentru atingerea acestui obiec­tiv vor duce la deteriorarea relaţiilor de lungă du­rată pe care le are cu unii furnizori. Pentru că multe companii îşi externalizează activitatea de producţie şi plasează comenzile cu multe luni în avans ei vor fi nevoiţi să-şi ajusteze rapid strategia de vânzări dacă Amazon nu va mai plasa comenzile pe care ei le aşteaptă.

„Dacă ai un business puternic dependent de co­menzile de la Amazon, aşa cum sunt mulţi din­tre aceşti furnizori, atunci te vei trezi cu o grămadă de probleme“, a comentat de­ci­zia Amazon Dan Brown­sher, CEO al furni­zo­rului de servicii de con­sul­tanţă în comerţ elec­tronic Channel Key. „Dacă acest lucru conti­nuă, multe companii vor da faliment“, a adăugat el într-o declaraţie pentru Bloomberg. Alături de alte voci din industrie, Brown­sher susţine că decizia Amazon de a între­ru­pe comenzile a afectat „mii de furnizori“.

Încercarea Amazon de a-şi împinge furnizorii către platforma sa marketplace face parte dintr-un de­mers mai larg al gigantului din online de a-şi re­duce numărul de angajaţi folosind un sistem auto­ma­tizat care nu necesită intervenţia managerilor.

Reprezentanţii Amazon au comentat sec informaţiile, evitând să ofere detalii. „Ne revizuim în mod regulat relaţiile cu furnizorii şi facem schimbări de fiecare dată când observăm că avem şansa de a le oferi clienţilor o selecţie îmbunătăţită de produse“, conform reprezentanţilor Amazon.

Amazon a început să renunţe la comenzi de săptămâna trecută, adesea fără să ofere nicio explicaţie, provocând frustare în rândul a mii de companii. Unul dintre furnizorii afectaţi a explicat pentru Bloomberg că la întrebările trimise către Amazon a primit un răspuns standard, care nu i-a oferit nicio claritate în legătură cu situaţia relaţiei cu gigantul din retail.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.