Home Firme Cum înființez un SRL. Cum poți economisii bani și timp

Cum înființez un SRL. Cum poți economisii bani și timp

by Andreiași Marian
Lectură de: 5 minute

Societățile cu răspundere limitată (SRL) se pot înființa Oficiul National al Registrului Comertului (ONCR), în teorie, dacă nu ai cunoștințele necesare despre ce lucruri ai nevoie, termenul de înființare al firmei durează mai mult, din acest motiv în acest articol te vom învăța Cum înființez un SRL. Cum poți economisii bani și timp

1. Dovada rezervării denumirii

Documente necesare:

  • cererea de rezervare a denumirii

Pentru a solicita alte documente este necesar să treci de primul pas, acesta este reprezentat de dovada rezervării denumirii

Cererea de rezervare se poate face la registrul comerțului și practic este un formular care poate fi completat chiar de acasă, în formularul de verificare ai posibilitatea de a completa, în funcție de preferințe trei denumiri diferite.

Recomandare: Pentru a economisi timp, iti recomandam sa iei in considerare faptul ca este posibil ca nici una dintre cele trei denumiri alese de tine sa nu fie disponibile, asadar ar fi bine sa ai pregatite mai multe variante, inainte de a ajunge la sediul ONCR.

Pentru a putea depune cererea, trebuie sa platesti taxa de registru, in valoare de 72 RON, la casieria ONCR.

Documentul care atesta rezervarea denumirii se poate ridica in maxim o ora de la depunerea cererii. Este bine de stiut ca rezervarea denumirii este valabila trei luni de la data obtinerii, iar daca nu  ai infiintat firma in aceasta perioada, va trebui sa platesti din nou taxa de registru.

Verificarea disponibilitaii si/sau rezervarea denumirii se poate face si online, pe site-ul portal.oncr.ro. Pentru a putea face acest lucru ai nevoie de un cont online pe portalul insitutiei si un certificat digital calificat, pe care il poti procura de la unul dintre furnizorii de servicii de certificare acredidati, care permite realizarea unei semnaturi electronice extinse (cu valoare legala).

In colectia de documente utile vei gasi un ghid despre modul in care poti creea un cont pe portalul ONCR si un tutorial care explica cum poti face rezervarea denumirii din contul tau online.

Recomandare: Daca nu ai experienta cu utilizarea aplicatiilor online de acest tip, s-ar putea sa pierzi mai mult timp realizand aceasta operatiune online.

Daca denumirea pe care doresti sa o inregistrezi apartine altei persoane fizice sau juridice, trebuie sa ai acordul pentru utilizarea denumirii in original.

2. Sediul social

Lista documente:

  • contract de proprietate
  • contract de inchiriere (atentie la eventuale restrictii impuse de proprietar)
  • contract de comodat
  • contract de leasing imobiliar
  • acordul vecinilor (Model orientativ de tabel)

Pentru a obtine acest document, trebuie sa stabilesti unde doresti sa fie sediul social al firmei. In cazul in care optezi sa folosesti o proprietate pe care o detii ca sediu, documentul doveditor este chiar contractul de vanzare-cumparare, certificatul de mostenitor al imobilului sau contractul de donatie in forma autentica. Daca preferi ca sediul firmei sa fie intr-un spatiu inchiriat, atunci contractul de inchiriere sau subinchiriere inregistrat la organele fiscale iti va servi drept dovada. De asemenea, daca ai dreptul de a folosi un spatiu prin prisma unui contract de comodat sau luat in leasing imobiliar, poti folosi contractele aferente pentru dovedi ca ai la dispozitie un sediu social.

Sunt companii care oferă soluții de găzduire a sediului social pentru anumite sume, prețuri cuprinse între 100 și 1000 lei

Pasul 3: Inregistreaza o cerere la ANAF prin care soliciti un certificat emis de administratia fiscala pentru a verifica daca sunt respectate conditiile legale referitoare la numarul de societati comerciale care pot avea sediu in acelasi imobil

Lista documente:

  • model de cerere
  • declaratie pe proprie raspundere (in functie de situatie)

Dosarul de inregistrare mai trebuie sa contina si o cerere adresata ANAF in vedere obtinerii certificatului emis de administratia financiara competenta, care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatia sediu social nu a fost inregistrat un alt document pentru instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit.(*) In momentul depunerii, cererea trebuie sa fie insotita de un timbru fiscal in valoare de 4 lei.

Aceasta cerere trebuie facuta deoarece, in conformitate cu prevederile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, la acelasi sediu pot functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui, permite functionarea mai multor societatii in incaperi diferite sau in spatii disctinct partajate. Numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare nu poate fi mai mic decat numarul societatilor comerciale care functioneaza intr-un imobil.

In cazul in care din certificatul emis rezulta ca in imobilul ales de tine isi au sediu social mai multe societati, trebuie sa depui o declaratie pe proprie raspundere in forma autentica (autentificata de un notar public sau in forma atestata de avocat) privind respectarea conditiilor prezentate mai sus.

Pasul 4: Actul constiutiv și obiectul de activitate

Lista documente:

  • model de act constitutiv
  • lista cu ce trebuie sa contina un act constitutiv
  • legislatie aferenta

Foarte important, pentru că fără aceste lucruri nu vă puteți începe activitatea în firmă

Pasul 5: Mergi la banca si depune intr-un cont nou capitalul social. Pastreaza chitanta primita pentru a dovedi ca ai parcurs acest pas

Lista documente:

  • actul constitutiv
  • dovada rezervarii denumirii
  • carte de identitate
  • carti de identitate pentru imputerniciti

Reminder: Capitalul social nu poate fi mai mic de 200lei

Pasul 6: Completeaza declaratiile pe proprie raspundere

Lista documente:

  • 6.1 Declaratie din care sa rezulte ca semnatarii Actului Constitutiv indeplinesc conditiile legale pentru detinerea calitatilor specificate in document. (asociat, fondator, administrator, cenzor etc.).
  • 6.2 Declaratie referitoare la inregistrarea fiscala (*)
  • 6.3 Declaratie data in functie desfasurarea sau nu de activitate la sediul social (*)
  • 6.4. Declaratie referitoare la conditiile de funtionare prevazute in legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectia mediului si protectia muncii pentru activitatile precizate in declaratia-tip (*)

Pasul 7:  Pentru ca dosarul de inregistrare sa fie complet, vei mai avea nevoie de urmatoarele documente:

  • 7.1. Daca vei fi singurul asociat, va trebui sa completezi o declaratie din care sa rezulte ca ai calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata sau ca societatea cu raspundere limitata cu asociat unic nu este asociat unic in alta societate cu raspundere limitata
  • 7.2. Specimene de semnatura ale reprezentantilor societatii
  • 7.3. Copie dupa actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice
  • 7.4. Cerere de inregistrare(*)

Exemplu de calcul pentru un singur asociat: 

72 lei (taxa ONCR rezervare)

350 lei (taxa ONCR inregistrare)

8 lei (alte taxe)

100 lei (taxe de notar pentru declaratii si specimen de semnatura)

200 lei (capitalul social)

Total: 730 lei.

Observatie: Acesta este costul minim calculat în 2015, luând în considerare informatiile oferite de ONCR si un cost minim perceput de notar. Costul total poate sa varieze in functie de modificarea cuantumului taxelor percepute de ONCR si de cabinetul notarial ales.

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: