Disney lanseaza serviciu de streaming

Lectură de: 4 minute

Poate o companie de aproape o sută de ani să învețe din trecutul ei glorios și să se creeze un viitor curajos? Vino pe un mic ecran lângă tine … în cele din urmă.

Disney a anunțat în cele din urmă serviciul de streaming anticipat de mult timp, dar nu va fi disponibil până în noiembrie în America de Nord – și pe unele piețe, va dura mult mai mult.

Acest lucru se datorează mai multor factori, dar mai ales pentru că Disney este încă în curs de a revoca drepturile asupra conținutului său, vândut altor platforme de streaming înainte de a avea propriile platforme.

Va dura până la patru ani înainte ca toate tranzacțiile să expire, a spus compania. Întârzierea ar putea afecta șansele companiei Disney de a reuși pe piața de streaming, descrisă de șeful executivului Bob Iger drept “cea mai mare prioritate” a lui.

Când se va lansa în cele din urmă, cu toate acestea, Disney + va fi un juggernaut streaming. Serviciul va alătura câteva francize importante ale firmei, inclusiv lucrările Pixar, Marvel, National Geographic și Star Wars, pentru un preț lunar de abonament de 6,99 USD sau 69,99 USD pe an.

Și pentru că în ultima vreme firma a avut carnetul de cecuri – petrecând 70 de miliarde de dolari pe 20th Century Fox – Disney + va încorpora de asemenea conținut de la companiile recent achiziționate, cum ar fi primele 30 de sezoane ale The Simpsons.

Pe scară mai largă, Disney deține și o rețea sportivă ESPN, care are acum peste 2 milioane de abonați digital plătiți, și Hotstar din India – care se bucură de 300 de abonați pe o piață estimată să continue să crească extrem de repede. Disney este, de asemenea, un proprietar majoritar în Hulu, serviciul american de streaming care are planuri de extindere la nivel global în curând, a spus compania.

Straight to Disney +

Acestea sunt toate miscari mari care plaseaza Disney chiar in centrul unei piete aglomerate dar din ce in ce mai lucrative de streaming – una in care este distinct este vitala. Netflix se așteaptă să cheltuiască 15 miliarde de dolari pentru conținut nou în acest an pentru a atinge acest obiectiv. Apple, luna trecuta, a lansat serviciul Apple TV +, cu ajutorul lui Oprah si a prietenilor care vor crea un continut exclusiv.

Strategia Disney de a-și liniști investitorii, se pare, este aceea de a afirma că este evident: a făcut acest lucru de foarte mult timp într-adevăr.

Lansarea Disney + a avut loc într-un loc potrivit, care a văzut o transformare de-a lungul ultimelor decenii: Sound Stage 2, pe campusul iconic și plin de viață al firmei Los Angeles. Construită în 1949, studioul a fost locul unde a fost filmată originalul Mary Poppins, precum și decenii mai târziu, Pirații din Caraibe. Ambele au lansat noi tehnologii în producția de filme.

Dar, trecutul ilustru al lui Disney ar putea deveni un obstacol. Acesta a vândut bilete de film de 900 de milioane de dolari anul trecut, aducând peste 7 miliarde dolari în veniturile din box office. Nu-și poate permite să-și piardă esența afacerii sale și astfel își va păstra conținutul mare de nume de pe Disney + până la sfârșitul tradiției sale în vânzările cinematografice și de divertisment la domiciliu (cum ar fi cumpărarea pe Blu-Ray, sau descărcarea acestuia).

În schimb, abonații Disney + vor primi conținut suplimentar, mini-serii bazate pe personaje din noile filme sau în spatele scenei.

Vor fi disponibile filme de la Disney direct la serviciul live, cum ar fi filmul de Crăciun Noelle, cu Anna Kendrick și remake-ul Lady and the Tramp. Aceste filme vor fi făcute cu “toată grijă” de filmele tipice Disney, a promis compania, dar, la fel ca și în cazul videoclipurilor directe de-a lungul anilor, consumatorii nu-i vor vedea că sunt în aceeași liga.

Suprasolicitate?

Speranțe mai mari vor fi fixate pe seria exclusivă pentru Disney +, cum ar fi The Mandalorian, prima serie de emisiuni TV Star Wars, care va fi lansată de la lansare.

Acesta este un efort scump pentru Disney. Nu se așteaptă ca Disney + să obțină un profit până în 2023 cel mai devreme, iar între timp pierde din veniturile pe care le obține prin vânzarea conținutului său către alți furnizori de servicii de streaming – obținerea a 150 de milioane de dolari numai de la Netflix, potrivit rapoarte.

Compania are deja un serviciu de streaming în Marea Britanie numit Disney Life. Nu a anunțat dacă acest serviciu se va încheia la sosirea Disney +.

La 6,99 dolari pe lună, Disney lansează o provocare uriașă pentru Apple, care nu a spus încă clienților cât va costa serviciul său atunci când va fi lansat și în cursul acestui an.

Mai presus de toate, totuși, rămâne întrebarea fără răspuns: doar cât de multe servicii de abonament le poate lua publicul? O generație de “tăietori de cabluri” încântați, care au anulat abonamentele TV tradiționale în favoarea streaming-ului, ar putea începe în curând să se întrebe cât de mult ar costa doar pentru a vă conecta cablul înapoi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.