Italia și China în plan pentru o nouă rețea de comerț rutier în stil Silk

Lectură de: 2 minute

Xi Jinping vizitează Roma, în timp ce Italia devine prima țară din G7 care a sprijinit inițiativa Belt and Road

Italia a devenit prima țară din G7 care a aprobat un plan contencios din partea Chinei de a construi o rețea de comerț mondială în stil rutier de mătase, înfricoșându-i aliații din UE și SUA.

Premierul Giuseppe Conte și președintele chinez Xi Jinping au semnat un memorandum de înțelegere fără caracter obligatoriu (MoU), care ar putea conduce la participarea Italiei la inițiativa Belt and Road (BRI), un proiect ambițios care prevede investiții chineze într-o rețea de proiecte de infrastructură care leagă Asia, Orientul Mijlociu, Africa și Europa.

“Este timpul pentru o relație mai eficientă între Italia și China”, a spus Conte.

Xi a fost tratat ca redevență în timpul unei vizite de două zile la Roma, timp în care cele două țări au lovit aproximativ 10 alte tranzacții comerciale într-o varietate de domenii, inclusiv turismul, mâncarea și fotbalul.

Xi a citat-o ​​pe Marco Polo, comerciant și explorator venețian care a călătorit pe vechiul drum de mătase în epoca mijlocie, fiind “primul pod” între Italia și China. Versiunea modernă are în vedere o rețea de porturi, căi ferate, tuneluri și alte infrastructuri care acoperă 60 de țări.

Președintele italian, Sergio Mattarella, și-a sprijinit afacerea, spunând că China și Italia erau “tovarășii de călătorie ideali”, în timp ce el a ridicat un toast cu Xi în timpul unei cine de gală la palatul prezidențial, vineri seara.

Primul ministru olandez, Mark Rutte, a avertizat Italia împotriva “naivității”. “Trebuie să țineți seama de posibilitatea ca China, prin intermediul politicilor, să-și urmărească și unele dintre interesele naționale”.

Partidul consideră că acordul va reînvia economia stagnantă a Italiei, va aduce investiții mult necesare pentru porturile și infrastructura țării și va stimula exporturile către piața lucrativă.

Membrii de partid au respins preocupările europene ca fiind ipocrite, mai ales că mai multe state membre colaborează deja în mod liber în cadrul BRI. De exemplu, Duisburg în Germania este un centru comercial crucial datorită conexiunii sale feroviare cu China, în timp ce portul Hamburg joacă, de asemenea, un rol proeminent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.