Profiturile Asos scad cu 87% dupa un an dificil

Lectură de: 3 minute

Retailerul online de modă Asos și-a văzut profiturile în scădere, după un an dificil cauzat de problemele de reducere grele și de traficul site-urilor web.

Asos “profiturile înainte de impozitare a scăzut cu 87%, la 4 milioane de lire sterline, pentru cele șase luni până la 28 februarie față de aceeași perioadă în 2018.

Compania a declarat că a reușit să stabilizeze vânzările, care au crescut cu 14%, până la 1,3 miliarde de lire sterline pentru perioada respectivă.

Asos a spus că schimbările de marketing au însemnat o scădere a vizitelor pe site-urile sale web și o scădere a clasamentului motorului de căutare.

Acțiunile Asos au crescut cu 13% în cursul dimineții.

Ce sa întâmplat în Asos?

Directorul executiv, Nick Beighton, a declarat că Asos identificase o serie de lucruri pe care le poate “face mai bine” și că investițiile grele în platformele sale au oferit comerciantului “sporirea încrederii” că performanța sa s-ar îmbunătăți în a doua jumătate a anului.

El a adăugat că industria mondială de modă a crescut și acum este în valoare de peste 220 miliarde de lire sterline.

“Avem acum platforma tehnologică, infrastructura, o convorbire constantă cu clienții noștri în creștere, care iubesc propriul nostru produs grozav și ediția în continuă evoluție a brandurilor pe care le prezentăm”, a spus dl Beighton.

În luna decembrie, Asos a avertizat asupra profitului, spunând că reducerea prețurilor pentru a se potrivi cu rivalii nu a dus la o creștere semnificativă a vânzărilor, ceea ce a dus la o scădere cu 40% a prețului acțiunilor.

Avertismentul privind profitul a venit ca un șoc pentru mulți, deoarece Asos a fost văzut ca un disruptor online pe piața de modă High Street.

“Situația actuală a companiei arată că oamenii cheltuiesc pur și simplu mai puțin pe bunuri, fie în magazine fizice sau virtuale”, a declarat analistul financiar al companiei Hargreaves Lansdown Sophie Lund-Yates.

În ciuda reducerii grele, ea consideră că Asos este acum pe drumul cel bun, mai ales dacă cheltuielile se stabilizează în anul următor.

De ce Asos și-a schimbat politica de returnare?

Timpul pentru returnarea produselor nedorite a fost prelungit de la 28 de zile la 45 de zile.

Cu toate acestea, comerciantul cu amănuntul a avertizat clienții că, în cazul în care bănuiesc că aceștia purtau bunuri și apoi le returnau, comandând și returnând “încărcături”, s-ar putea dezactiva contul.

Cum încearcă Asos să își transforme afacerea?

Asos a declarat că inițiativele menite să-și îmbunătățească afacerile au lovit profiturile, de la deciziile privind stabilirea prețurilor și inventarierea pe termen scurt, la noile strategii de marketing.

Pentru a rămâne competitiv, distribuitorul a lansat 200 de versiuni ale site-ului său, în funcție de țara în care se află clientul, ceea ce a avut un efect negativ asupra clasamentelor motorului de căutare Asos.

Asos a făcut, de asemenea, schimbări în modul în care clienții navighează în jurul site-ului principal, în special în modul în care au fost afișate produse noi.

Asos a spus că schimbările au avut ca rezultat o încetinire a creșterii numărului de clienți mai tineri, însă vânzările din Marea Britanie au crescut cu 16% datorită comenzilor primite de la clienți existenți.

De ce crește prețul acțiunilor Asos?

Potrivit lui Neil Wilson, analist principal al pieței pentru Markets.com, prețul acțiunilor Asos crește, deoarece investitorii sunt dispuși să “facă un pariu pe viitor”.

Deși prețul acțiunilor nu a revenit la înălțimile pe care le-a atins înainte de avertismentul privind profitul din decembrie, Asos nu face deloc acest lucru. “Asos continuă să zboare, în continuare depășește performanța pieței și a stabilit un bar foarte înalt”, a declarat Wilson.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.