Home Știri Statul a pierdut 6 MIL. euro/luna din taxele Uber / Bolt

Statul a pierdut 6 MIL. euro/luna din taxele Uber / Bolt

by Andreiași Marian
Lectură de: 2 minute

Conform legilor, platformele de tip ridesharing, precum Uber, Bolt sau Clever, obtinand venituri ilicite din activitati neautorizate pe terioriul tarii noastre, platformele au fraudat bugetul statului

Urgenta unei Ordonante privind transportul alternativ nu se justifica, considera reprezentantii Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania.

Reprezentantii COTAR ii solicita vicepremierului Daniel Suciu sa retraga proiectul de OUG privind transportul alternativ cu masina si sofer, “pentru a nu incalca legislatia si Constitutia Romaniei”.

“Daca aceasta Ordonanta de Urgenta se va da, vor fi incalcate legile acestei tari si Constitutia, cu rea intentie. In primul rand, potrivit jurisprudentei CCR, Guvernul nu poate adopta o OUG substituindu-se legiuitorului, prin preluarea unui proiect aflat in dezbateri parlamentare (decizia CCR 1567/18.11.2009-decizia 1431/3.11.2010). Curtea Constitutionala a decis ca angajarea unui proiect prin OUG este neconstitutionala, acelasi proiect fiind in dezbateri in comisiile de specialitate ale Camerei Deputatilor. Ocolirea procedurii de examinare si dezbatere a proiectului de lege si recurgerea la angajarea raspunderii prin OUG asupra acestui proiect nu isi gasesc o motivare. In alta ordine de idei, nu se justifica in niciun fel urgenta, in cazul acestei ordonante. In plus, exista o hotarare a Curtii Europene de Justitie care arata clar faptul ca Uber face transport de persoane si nu “ridesharing”. In urma acestei hotarari, niciun stat membru UE nu este obligat sa dea ordonante de urgenta pentru sustinerea acestor entitati”, au transmis reprezentantii COTAR, intr-un comunicat.

Conform COTAR, “se pare ca atat Guvernul Romaniei, anumiti oameni politici si organele abilitate ale statutului se prefac acum si uita cum aceste multinationale, “platforme”, au eludat legile din Romania timp de patru ani au fraudat bugetul statului, obtinand venituri ilicite din activitati neautorizate pe teritoriul tarii noastre, in detrimentul transportatorilor autorizati”.

“Sa intelegem ca aceste firme sunt protejate? De cine? Care sunt oamenii politici, guvernanti sau parlamentari care sustin crearea unui paradis fiscal legalizat in Romania, numai pentru unii? Nu cumva acesta a fost si motivul pentru care timp de 8 ani Legea 38/2003 nu a fost modificata, astfel incat sa prevada sanctiuni pentru cei care refuza cursele, pentru un limbaj neadecvat, pentru ca nu ai o tinuta decenta, pentru nepornirea aparatului fiscal de taxat la inceputul cursei sau pentru negocierea cursei? Asta a fost interesul ca noi sa fim demonizati, facuti in toate felurile prin presa, in articole platite de aceste multinationale, in loc sa modificam legile transportului cu ceea ce este necesar pentru confortul si siguranta cetateanului?”, a declarat Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.

 

 

related posts

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: